Право на інклюзивне навчання
Кожна дитина має право на якісну освіту у своєму закладі незалежно від стану здоров’я чи особливостей розвитку.
Інклюзивне навчання означає, що дитина з особливими освітніми потребами навчається разом зі своїми однолітками, отримуючи необхідну підтримку від педагогів та фахівців.
Що робити батькам, якщо дитина має особливі освітні потреби?
-
Звернутися до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання.
-
ІРЦ проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
-
У результаті батьки отримують висновок ІРЦ, у якому визначені потреби дитини та рекомендації щодо форми навчання, необхідної підтримки й адаптацій.
-
-
Подати документи до закладу освіти (ліцею):
-
заяву про зарахування дитини до інклюзивного класу;
-
копію свідоцтва про народження;
-
медичну довідку (форма № 086-1/о);
-
копію висновку ІРЦ;
-
інші документи (за потреби), що підтверджують стан здоров’я чи особливості розвитку дитини.
-
-
Організація навчання у ліцеї:
-
адміністрація створює інклюзивний клас;
-
для дитини розробляється Індивідуальна програма розвитку (ІПР);
-
у класі може працювати асистент учителя, який допомагає у навчанні та соціалізації;
-
педагоги застосовують методики диференційованого й індивідуалізованого навчання.
-
Роль батьків у інклюзивному навчанні
Батьки є активними учасниками команди супроводу дитини. Вони:
-
беруть участь у розробленні та перегляді Індивідуальної програми розвитку;
-
співпрацюють із педагогами, психологами, логопедами, дефектологами;
-
допомагають дитині адаптуватися до шкільного середовища;
-
підтримують мотивацію й розвиток дитини вдома.
Важливо знати
-
Інклюзивне навчання гарантується Законом України «Про освіту» та Законом України «Про повну загальну середню освіту».
-
Організація інклюзивного класу відбувається безкоштовно для батьків.
-
Головна мета інклюзивної освіти — дати дитині рівний доступ до знань і створити комфортне середовище для її розвитку.
📌 Корисні ресурси: